fredag den 25. januar 2013

Begynderheld

Jeg har smagt min første macaron idag, og uhm de smager godt!
Nåja, og jeg havde selv lavet dem. Selvtilfreds? Jotak, det tror jeg vistnok.
Jeg har alle dage været svært glad for marengs i alle afskygninger og jeg har længe haft et godt øje til de fine små farverige kager. Men jyden i mig nægter simpelthen at betale 12 kr for en bid småkage, og måske jeg også er en lille smule bange for at blive afhængig af de små dyre størrelser. Det er jeg så blevet nu, men no problem for jeg bager jo bare nogle når jeg får lyst. Jeg brugte den her opskrift, og det gik egentlig relativt nemt. Og først bagefter læste jeg flere opskrifter, der alle var meget indviklede og indeholdt en del, tilsyneladende overtroiske, ritualer. Eneste fejl var at jeg lavede en alt for lille portion. Fløde er ikke en basisvare herhjemme, så det begrænsede lidt fyldmulighederne. Her fandt jeg en god ide, og jeg havde lige præcis både peanutbutter og dolce latte. Og jeg skal totalt meget også have testet lemoncurdfyld og det der med lakrids.

Resultatet:
Syntes jeg godt jeg kan være bekendt som nybegynder
Min søde kone, som ikke er jysk og derfor har smagt macarons lavet af professionelle, var også behørigt imponeret og bekræftede at smagen og konsistensen var i orden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar